آیا ترکیه ویزا می‌خواهد؟
سه شنبه 28 دی 1400

سفر به ترکیه بدون ویزا | راهنمای سفر به ترکیه خانه دیگر

سفر ترکیه جهت تفریح و مسافرت به ویزا نیازی ندارد، شما می‌توانید با اخذ پاسپورت ترکیه به مدت 90 روز در این کشور اقامت کنید؛ اما برای اقامت طولانی‌مدت قطعا به ویزا نیاز دارید. در صورتی‌که قصد تحصیل و کار در این کشور را داشته باشید باید ویزای مربوط به آن را تهیه کنید.

این سوال همواره ذهن انسان را به خود درگیر می‌کند که سفر به تمام کشورهای خارجی ویزا نیاز دارد؟ یکسری توافق‌هایی وجود دارد که در بین برخی کشورها انجام می‌شود. بر اساس این توافق‌نامه‌ها ساکنان دو کشور اجازه دارند بدون داشتن ویزا و تنها با اخذ پاسپورت تردد کنند؛ اما تعداد روزهایی که در کشور میزبان می‌توانند اقامت داشته ‌باشند، بر طبق این توافق‌نامه‌ها از قبل تعیین می‌شود. به همین دلیل قبل از به پایان رسیدن تعداد روزهای مشخص‌شده باید کشور میزبان را ترک کنند.

ترکیه یکی از کشورهای خوش آب‌وهوایی است که بیشتر افراد برای اقامت، تفریح، کار و تحصیل به آنجا سفر می‌کنند؛ اما شرایط سفر به ترکیه چیست؟ آیا ترکیه ویزا می‌خواهد؟ چه شرایطی برای گرفتن ویزای ترکیه لازم است؟ به تمام این سوالات در خانه دیگر پاسخ‌داده‌شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با جواب این سوالات آشنا کنیم، پس تا پایان آن با ما همراه باشید.

 

برای سفر به ترکیه ویزا لازم دارید؟

کشور ایران از سمت غرب با ترکیه همسایه است، این کشور آب‌وهوای بسیار معتدلی دارد. شرایط مختلفی که در آن کشور وجود دارد از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری، طبیعت بسیار زیبا، امکانات تفریحی و رفاهی باعث شده که افراد حداقل یک‌بار تمایل داشته باشند، به این کشور سفر کنند. سفر ترکیه جهت تفریح و مسافرت به ویزا نیازی ندارد، شما می‌توانید با اخذ پاسپورت ترکیه به مدت 90 روز در این کشور اقامت کنید؛ اما برای اقامت طولانی‌مدت قطعا به ویزا نیاز دارید. در صورتی‌که قصد تحصیل و کار در این کشور را داشته باشید باید ویزای مربوط به آن را تهیه کنید.

 

 

  برای سفر به ترکیه ویزا لازم دارید؟

 

 

انواع ویزای کشور ترکیه از زبان خانه دیگر

شما برای اقامت طولانی‌مدت در کشور ترکیه به گرفتن ویزا نیاز دارید، 4 نوع ویزای مختلف برای اقامت در کشور ترکیه وجود دارد که از آن می‌توان به ویزای تجاری، تحصیلی، کاری و اقامتی اشاره کرد. علاوه بر این موارد گفته‌شده ویزاهای دیگری نیز وجود دارد و برای اشخاص خاصی صادر می‌شوند که شامل ویزای درمان، دریانوردی و... می‌شود. در ادامه شما را با ویزاهای اخذشده توسط عموم افراد و شرایط گرفتن آن آشنا می‌کنیم.

ویزای تجاری ترکیه

افرادی که برای تجارت به ترکیه سفر می‌کنند، معمولا قصد اقامت دائم در این کشور را ندارند. این اشخاص معمولا برای شرکت در کنفرانس، سمینار و جلسات مهم به این کشور سفر می‌کنند. ویزای تجاری جز یکی از زیرمجموعه‌های ویزای توریستی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بنابراین برای دریافت آن شرایطی مانند ویزای توریستی پیشروی دارید. دو روش اخذ ویزا برای سفر تجاری به این کشور وجود دارد، ویزای الکترونیکی و لیبل‌دار. ویزای لیبل‌دار را می‌توانید با مراجعه سفارت‌خانه ترکیه در ایران تهیه کنید، اما گرفتن ویزای الکترونیکی به‌راحتی و از طریق اینترنت امکان‌پذیر است.

ویزای تحصیلی ترکیه

در کشور ترکیه امکانات زیادی برای دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف تحصیلی در نظر گرفته‌اند، مدارک ارائه‌شده توسط دانشگاه‌های ترکیه جز معتبرترین مدارک بین‌المللی است. به‌همین دلیل دانشجویان با هدف ادامه تحصیل خود، علاقه زیادی برای رفتن به این دانشگاه‌ها و اخذ ویزای تحصیلی ترکیه را دارند. از رشته‌های تحصیلی پرطرفدار در این کشور می‌توان به رشته‌های پزشکی، مد و فشن اشاره کرد. این ویزاها معمولا در انواع مختلفی و با اهداف خاصی مانند ویزای کارآموزی، تحصیل در جمهوری ترکی قبرس شمالی، کارآموزی آراسموس و... صادر می‌شوند.

برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه دو مرحله پیش روی شماست، مرحله اول دریافت پذیرش در یک موسسه آموزشی معتبر در کشور ترکیه، مرحله بعدی گرفتن وقت ملاقات از سفارت‌خانه ترکیه در ایران است.

شرایط لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

  • پاسپورت معتبر

  • نامه پذیرش موسسات آموزشی در ترکیه

  • اخذ بیمه مسافرتی

  • گواهی تمکن مالی

  • گواهی داشتن محل سکونت در ترکیه

 

 

  شرایط لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

 

 

اخذ ویزای کاری در کشور ترکیه از زبان خانه دیگر

شما برای مشغول به کار شدن در این کشور قطعا به دریافت ویزای کاری نیاز دارید. بدون دریافت ویزای کاری امکان اشتغال برای شما وجود نخواهد داشت. توصیه ما به شما این است قبل از اخذ ویزای کاری در مورد شهرها و مشاغل برتر در ترکیه اطلاعات کافی را به دست بیاورید و با آگاهی کامل به این کشور سفر کنید. ویزای کاری ترکیه در زمینه‌های مختلفی برای ویزای اختصاصی ورزشکاران، هنرمندان، خبرنگاران، استخدام در مشاغل ویژه و... صادر می‌شود. برای اخذ ویزای ترکیه می‌توان به پیدا کردن شغل و کارفرمای معتبر در ترکیه، دریافت معرفی‌نامه از کارفرمای خود اشاره کرد. مرحله بعدی اخذ ویزای کار در ترکیه، گرفتن وقت ملاقات از سفارت‌خانه ترکیه در ایران برای انجام مراحل بعدی است.

  • شرایط اخذ ویزای کاری در کشور ترکیه

  • داشتن بیمه پزشکی

  • معرفی‌نامه کاری از کارفرما معتبر در ترکیه

  • گواهی نداشتن سو پیشینه کیفری

  • حداقل داشتن مدرک دیپلم

  • گواهی تامین معیشت

  • گواهش داشتن محل سکونت

  • داشتن بلیط برگشت و ارائه آن به سفارت‌خانه ترکیه در کشور ایران

ویزای اقامتی در کشور ترکیه

شما می‌توانید ویزای اقامتی در کشور ترکیه را به مدت حداقل یک سال کسب کنید. درصورتی‌که ویزای اقامتی در کشور ترکیه را داشته باشید، اجازه انجام فعالیت اقتصادی در این کشور را نخواهید داشت. شما با کمک روش‌های مختلفی از جمله اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک در آن کشور، ازدواج با یک شهروند در ترکیه، ثبت شرکت در آن‌ کشور (انجام خدمات ثبتی در ترکیه توسط خانه دیگر) و تمکن مالی می‌توانید نسبت به گرفتن ویزای اقامتی کشور ترکیه اقدام کنید.

پس از اقامت در ترکیه امکاناتی در اختیار شما قرار می‌گیرد که از آن می‌توان به ثبت‌نام رایگان در دوره‌های آموزش زبان ترکی، دریافت وام از بانک‌های ترکیه، ایجاد شرایط مناسب برای زندگی و موارد دیگر اشاره کرد.

شرایط اخذ ویزای اقامتی در کشور ترکیه

  • دریافت پاسپورت معتبر

  • گواهی عدم سو پیشینه کیفری

  • گواهی تمکن مالی

  • گواهی داشتن محل سکونت در ترکیه

 

 

  ویزای اقامتی در کشور ترکیه

 

 

 

کلام آخر

ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران است که همواره مورد توجه افراد مختلف برای سفر قرار می‌گیرد. شرایط حاکم بر کشور ترکیه، امکانات تفریحی و گردشگری، امکانات تحصیلی، زندگی راحت و... از جمله مزیت‌های این کشور است. اگر شما ‌قصد یک مسافرت کوتاه‌مدت به این کشور را دارید، تنها با دریافت پاسپورت اجازه ورود به ترکیه را خواهید داشت. اگر قصد اقامت طولانی‌مدت را دارید، باید ویزا اخذ کنید. در این مقاله سعی کردیم پاسخ درستی را به شما دهیم، امیدواریم با خواندن آن اطلاعات کافی را کسب کرده باشید.



نظرات


دیدگاه خود را بگذارید!