اجاره، خرید و فروش ماشین در ترکیه
چهارشنبه 16 تیر 1400

خرید ماشین در ترکیه | اجاره ماشین در ترکیه

اجاره، خرید و فروش ماشین در ترکیه مدنظر افراد زیادی قرار می گیرد و با روش های مختلفی از خودروهای شخصی و مجهز در ترکیه استفاده می شود. در وب سایت خانه دیگر بدون واسطه ماشین بخرید و بفروشید و یا اجاره کنید.

افراد زیادی ترجیح می دهند که برای حمل و نقل راحت در ترکیه از خودروهای شخصی استفاده کنند و با در نظر گرفتن روش های مربوط به اجاره و خرید و فروش ماشین در ترکیه این امکان فراهم می شود.

اتباع خارجی که ویزای گردشگری کشور ترکیه را دریافت می کنند با در نظر گرفتن قوانین این کشور قادر به استفاده از ماشین های اجاره کشور ترکیه هستند.

خودروهای صفر یا دست دوم را می توان از دفاتر معتبر کشور ترکیه خریداری کرد.

 

اجاره و خرید ماشین در ترکیه چه اهمیتی دارد؟

رفت و آمد در ترکیه با استفاده از وسایل نقلیه عمومی صورت می گیرد و اتباع خارجی که به این کشور وارد می شوند از روش های مختلفی  برای حمل و نقل در نقاط مختلف این کشور استفاده می کنند.سیستم حمل و نقل کشور ترکیه پیشرفته است و مهاجران زیادی پس از دریافت اقامت حمل و نقل به محل کار یا منطقه سکونت و... را از طریق وسایل نقلیه عمومی انجام می دهند.در ترکیه امکانات مختلفی در زمینه حمل و نقل

 

وجود دارد و شهروندان این کشور از مترو، اتوبوس و... برای رفت و آمد در سطح شهر استفاده می کنند.از روش های مناسب برای حمل و نقل سریع و مناسب در کشور ترکیه، خرید خودرو است.این روش هزینه ها را به میزان زیادی کاهش می دهد و از این طریق سودآوری زیادی به دست می آید.با اجاره ماشین در ترکیه هزینه رفت و آمد کاهش می یابد.

با اجاره و خرید خودرو می توان حمل و نقل را با در نظر گرفتن وقت کمتری انجام داد و به محیط کار، دانشگاه و... در زمان محدودتری مراجعه کرد.با در نظر داشتن میزان سرمایه، خودروهای نو یا دست دوم خریداری می شوند.کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اجاره و خرید و فروش ماشین در ترکیه در انتخاب بهترین روش برای دریافت ماشین به مهاجران کمک می کند.

 

قوانین انتقال خودرو به خارج از ترکیه

بسیاری از ایرانیانی که به کشور ترکیه مهاجرت می کنند به دنبال انتقال ماشین خود به این کشور هستند و با توجه به قوانین این کشور امکان منتقل کردن ماشین شخصی از ایران به ترکیه وجود دارد.در خیلی موارد ایرانیان ترجیح می دهند خودروی خود را به ترکیه انتقال دهند و در این کشور از ماشین خود استفاده کنند، طبق قانون انتقال وسیله نقلیه به ترکیه امکانپذیر است. در این موارد مراحل اداری خاصی انجام می شود و با در نظر گرفتن این مراحل پلاک کردن ماشین و انتقال آن به ترکیه به درستی صورت می گیرد.

 

  اجاره، خرید و فروش ماشین در ترکیه

 

خرید ماشین در ترکیه

خرید و فروش خودرو را تنها باید از مراکز معتبری انجام داد که برای فعالیت های خرید و فروش خودرو از دولت ترکیه مجوزهای لازم را دریافت می کنند و این اقدامات را به صورت قانونی در نظر می گیرند.

 با خرید و فروش ماشین از دفاتر و نمایندگی های معتبر مشکلاتی ایجاد نمی شود و همه مراحل خرید یا فروش به شکل قانونی صورت می گیرد.

در زمینه خرید خودرو به بیمه ماشین توجه زیادی می شود، در ارتباط با خودروهایی که بیمه ندارند اقدامات خاصی صورت می گیرد و افراد مقیم ترکیه از مراکز معتبری برای دریافت بیمه معتبر اقدام می کنند.

تغییر پلاک و ثبت اطلاعات به نام خریدار را تنها می توان از مراکز معتبر انجام داد، این اطلاعات در سایت ترافیک کشور ترکیه قرار می گیرند.

در دفتر ثبت ترافیک اطلاعات مربوط به ماشین خریداری شده در ترکیه به طور کامل ثبت می شوند.

 اقدامات مربوط به تعویض پلاک و... پس از ثبت اطلاعات مورد نظر در سایت ترافیک انجام می شود و در نزدیک ترین اداره پلیس این کار صورت می گیرد.

از مهم ترین مراحل خرید خودرو در ترکیه مربوط به برچسب اچ جی اس است، این برچسب در جاده های خاصی از کشور ترکیه کاربرد دارد.

اتباع برچسب اچ جی اس را از مراکز پست در منطقه زندگی خود دریافت می کنند، استفاده از این برچسب باعث می شود که خودروهای مورد نظر در عبور از اتوبان هایی که دارای عوارضی هستند مشکلی نداشته باشند و با عبور و مرور پلاک خودرو جریمه نمی گردد. 

در کشور ترکیه بنزین هزینه بالایی دارد، در زمینه خرید خودرو در ترکیه به هزینه سوخت توجه زیادی می شود.

بیشتر افراد در این کشور برای کاهش هزینه های زیاد بنزین و... از ماشین های مناسب و کم مصرفی استفاده می کنند که مصرف سوخت کمتری دارند.

ماشین های دیزلی و اتوماتیک بنزین کمتری مصرف می کنند و در ترکیه خرید این نوع ماشین راحت تر است.

در ترکیه فروش خودروهای دیزلی به آسانی امکانپذیر می شود و ماشین های مورد نظر متقاضیان زیادی دارند.

در خرید ماشین در کشور ترکیه تحویل کلید یدک از مالک قبلی حائز اهمیت است، ابطال کد کلید یدک قبلی در اسرع وقت ضرورت دارد.

با ابطال این کد می توان امنیت خودرو را افزایش داد و از ایجاد خطرات احتمالی جلوگیری کرد.

در کشور ترکیه ماشین های لوکس و پیشرفته با قیمت مناسبی خریداری می شوند و به طور کلی هزینه های این کشور پایین است.

در خرید از فروشنده کارت اکسپرت خودرو دریافت می شود، این کارت مربوط به شناسایی کامل بدنه خودرو در مراکز معاینه فنی است.

تهیه بیمه معتبر کشور ترکیه تنها تا 15 روز امکانپذیر است و پس از خرید خودرو بلافاصله بیمه دریافت می شود.

پس از ثبت سند خودرو به خریدار سی روز فرصت داده می شود که پلاک ماشین مورد نظر را تعویض کند و با ثبت نام در وب سایت ترافیک این کار صورت می گیرد.

بر اساس محل زندگی متقاضی، اداره پلیس مرکزی انتخاب می شود و مالک جدید خودرو با در نظر داشتن کدمالیاتی، آدرس و پاسپورت ترجمه شده به این اداره مراجعه کرده و پلاک  جدید را با توجه به مدارک ارائه شده دریافت می کند.

میزان مالیات سالانه خودرو را حجم سیلندر ماشین مشخص می کند.

در کشور ترکیه بیمه بدنه اختیاری است اما دریافت بیمه شخص ثالث برای خودروهای خارجی و داخلی الزامی می باشد.

شرط مهم برای خرید خودرو در کشور ترکیه دریافت اقامت این کشور است..

پس از ثبت اطلاعات در سند رسمی و پرداخت هزینه کامل خودرو مالک اصلی ماشین تغییر می یابد. 

اتباع خارجی در زمینه اجاره و خرید و فروش ماشین در ترکیه هیچ نوع محدودیتی ندارند و ماشین های مورد علاقه خود را به آسانی خریداری می کنند.

 

  اجاره، خرید و فروش ماشین در ترکیه

 

روش های خرید خودرو در کشور ترکیه

افراد زیادی خرید خودروهای هیبریدی در ترکیه را انجام می دهند، خودروهای بنزینی نیز در شهرهای مختلف ترکیه استفاده می شوند.

روش های خاصی برای خرید ماشین در ترکیه وجود دارد و افراد با توجه شیوه های معمول  خرید را در نقاط مختلف ترکیه انجام می دهند.

برخی افراد از کمپانی های تولید کننده در ترکیه خرید خودرو را انجام می دهند و با در نظر گرفتن این روش می توانند به صورت مستقیم خودرو را از مراکز معتبر دریافت کنند.

در ترکیه مراکز معتبری در زمینه خرید و فروش خودروهای نو و دست دوم وجود دارند و  اتباع خارجی از این طریق خودروهای مورد نظر در کشور ترکیه را خریداری می کنند.

خرید خودرو از شرکت های معتبر به آسانی انجام می شود، با مراجعه به این مراکز و بررسی خودروی مورد نظر، این اقدام صورت می گیرد.

انتخاب خودروهای دست دوم یا نو به میزان بودجه توجه می شود و بر اساس بودجه خرید خودروهای لوکس صورت می گیرد.

خودرو در ترکیه را می توان به صورت مستقیم از صاحب خودرو خریداری کرد.

افرادی که مجوز اقامت قانونی در ترکیه را به دست می آورند در زمینه خرید خودرو مشکلی ندارند و به راحتی خودروی مورد نظر را از صاحب خودرو در شهرهای مختلف کشور ترکیه تهیه می کنند.

شهروندان ترک با در نظر گرفتن قوانین کمپانی های مختلف خرید خودروهای لوکس و مناسب را انجام می دهند و هزینه ماشین را به صورت اقساطی پرداخت می کنند.

برای اتباع خارجی که اقامت موقت یا دائم کشور ترکیه را دریافت می کنند امتیازهای خرید خودرو به صورت نقدی و اقساطی وجود دارد و با داشتن شرایط خاصی خرید اقساطی امکانپذیر می شود.

 

قبل از خرید ماشین در ترکیه به چه مواردی توجه می شود؟

قبل از خرید ماشین لازم است از سالم بودن قطعات خودرو اطمینان یافت، با مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو این کار صورت می گیرد و کارشناسان حاضر در این مراکز تمامی قطعات اصلی را بررسی می کنند.

شهروندان ترک در هنگام خرید ماشین به موارد خاصی توجه می کنند و در این زمینه خرید ماشین از برندهای معتبر را مدنظر قرار می دهند.

 ماشین های ساخت کشور آلمان و فرانسه در کشور ترکیه طرفداران بیشتری دارد، افرادی که مقیم کشور ترکیه می شوند با توجه به شرایط این کشور قادر به خرید ماشین های مورد نظر هستند و برای استفاده آنها از ماشین های لوکس موجود در ترکیه محدودیتی در نظر گرفته نمی شود.

پیش از خرید ماشین بررسی وضعیت سند خودرو اهمیت دارد، خودروهایی که اقساطی هستند به دلیل داشتن بدهی بر طبق قانون سند آنها آزاد نمی باشد و انتقال سند به نام فرد دیگر امکانپذیر نیست

در این موارد انتقال سند (نوتر) در ترکیه به سختی صورت می گیرد.

 

  اجاره، خرید و فروش ماشین در ترکیه

 

خرید ماشین صفر در کشور ترکیه

در ارتباط با خرید خودروهای صفر قوانین مشخصی وجود دارد.

در این زمینه اتباع خارجی کمپانی مورد علاقه را انتخاب می کند و مدل های مختلف خودروهای کمپانی را به طور کامل بررسی کرده و بر اساس قیمت اتومبیل و امکانات مورد نظر خرید صورت می گیرد.

کمپانی های معتبر وب سایت های معتبری را طراحی می کنند که با مراجعه به وب سایت مورد نظر قیمت های خودرو به صورت آنلاین مشاهده می شوند.

با توجه به اطلاعات ارائه شده در سایت، نزدیک ترین شعبه فروش خودرو در ترکیه مشخص می شود و متقاضی بر اساس محل زندگی خود دفاتر مربوط به فروش خودرو را انتخاب می کند.

خرید خودروهای نو به صرفه تراست.

در بازار ترکیه مدل های خاصی از خودروهای لوکس و جدید به فروش می رسند و خودرهای مربوط به برندهای مختلف در این کشور وجود دارند.

خودروهایی با برند اروپایی، آمریکایی و... در نقاط مختلف این کشور مشاهده می شوند.

 

خرید ماشین دست دوم در کشور ترکیه

خرید وسایل نقلیه در ترکیه را می توان با قیمت مناسبی انجام داد، برای انتقال دادن ماشین های دست دوم و... به ترکیه به در نظر گرفتن هزینه بالایی نیاز می باشد و این کار با صرف هزینه خیلی بالایی صورت می گیرد.

انتقال دادن ماشین های قدیمی و دست دوم به کشور ترکیه مشکلاتی را ایجاد می کند.

در هنگام خرید خودروی دست دوم در ترکیه به سال تولید، امکانات ماشین توجه می شود و بر این اساس خرید ماشین را در ترکیه انجام می دهند.

 مسلما خرید خودروهای ارزان در تمامی موارد مناسب نیست، خودروهای ارزان در بیشتر موارد کارکرد ضعیفی دارند و اتباع خارجی با خرید ماشین های فرسوده مشکلات زیادی ایجاد می شود.

در خیلی موارد ماشین های دست دوم و قدیمی فرسوده هستند و تمامی قطعات ماشین نیاز به تعویض داشته باشند، با انتخاب ماشین های فرسوده هزینه های مربوط به نگهداری از ماشین افزایش می یابد.

در کشور ترکیه خرید خودروهای دست دوم رواج بیشتری دارند، خیلی از شهروندان ترک و افرادی که اقامت این کشور را دریافت می کنند به دنبال خرید خودروهایی با قیمت پایین تر هستند.

سایت های معتبری طراحی می گردند و با بررسی اطلاعات موجود در این مراکز خودروهای کارکرده خریداری می شوند.

در وب سایت های مورد نظر امکان مقایسه قیمت ها وجود دارد و با توجه به نوع خودرو، سال تولید و... بهترین قیمت خودروی دست دوم انتخاب می شود.

در این وب سایت مشخصات هر خودرو به طور کامل ثبت می شود و مدل و ساخت تولید خودرو در اختیار کاربران قرار می گیرد تا با اطلاعات بیشتری خرید خود را انجام دهند.

در زمینه خرید خودروهای دست دوم مراجعه به کارشناس اهمیت زیادی دارد، کارشناسان با تجربه اطلاعات زیادی از عملکرد خودرو، قطعات سالم و... را در اختیار خریداران قرار می دهند.

شرکت های معتبر ترکیه با توجه به درخواست مورد نظر، کارشناس با تجربه را به فرد خریدار معرفی می کنند.

در خیلی موارد دفتر نوتر مترجم را به اتباع خارجی معرفی می کند و با تسلط مترجم به زبان ترکی شک و شبهه در معامله بین طرفین برطرف می شود.

افرادی که مسلط به زبان ترکی می باشند در مراحل ثبت خودرو در دفاتر اسناد رسمی و.. مشکلی ندارند و تمامی مراحل را به آسانی انجام می دهند.

 متقاضیانی که به زبان ترکی این کشور مسلط نیستند با انتخاب مترجم اقدامات مربوط به انتقال سند و.. را انجام می دهند.

قبل از خرید خودرو خریدار لازم است از عدم خلافی ماشین اطمینان یابد.

بررسی اعتبار معاینه خودرو حائز اهمیت است.

برای دریافت کارت خودرو اقدامات لازم از طریق اداره پلیس رانندگی صورت می گیرد.

تنوع شرکت های خودروسازی و دسترسی آسان و راحت افراد به خودروهای مورد نظر شرایط مناسبی را برای اجاره و خرید و فروش ماشین در ترکیه ایجاد می کند.

به اتباع خارجی پس از خرید خودروهای مورد نظر شماره پلاک معتبر کشور ترکیه ارائه می شود.

 

  اجاره، خرید و فروش ماشین در ترکیه  

 

خرید اقساطی ماشین در ترکیه

در کشور ترکیه مراکز معتبری اجاره و خرید و فروش ماشین در ترکیه را انجام می دهند و انتخاب دفاتر معتبر اهمیت زیادی دارد.

در ابتدا برای خرید قسطی خودرو تعداد اقساط مشخص می شوند و با توجه به درآمد خریدار مبلغ قسط تعیین می گردد.

خریدار و فروشنده میزان اقساط را به صورت توافقی در نظر می گیرند.

در کشور ترکیه برای خرید و فروش خودرو قولنامه ای صادر نمی شود و تمامی اقدامات با ثبت رسمی سند به نام خریدار جدید صورت می گیرد، عدم وجود قولنامه باعث می شود که خریدار در هنگام خرید خودرو تا ثبت سند هزینه ای پرداخت نکند.

افرادی که مهاجرت به ترکیه را مدنظر دارند از روش های متفاوتی برای اخذ اقامت این کشور اقدام می کنند.

خرید خودرو به صورت اقساطی برای افرادی امکانپذیر است که به کشور ترکیه مهاجرت می کنند و به عنوان شهروند دائم یا موقت این کشور شناخته می شوند.

خرید ماشین به روش های خاصی صورت می گیرد، سرمایه گذاران و افرادی که بودجه های بیشتری دارند با انتخاب خودروی مورد نظر و خرید به صورت نقدی تسویه کامل را انجام می دهند.

امکان خرید اقساطی خودرو برای اتباع خارجی نیز وجود دارد، برای خرید اقساطی مدارک خاصی به نمایشگاه مورد نظر ارائه می گردند.

در زمینه خرید اقساطی خودرو نیاز می باشد که وضعیت تمکن مالی فرد بررسی شود، با ارائه مدارکی مبنی بر وضعیت مالی (گواهی تمکن مالی) خرید اقساطی امکانپذیر می گرددو

افرادی که به ترکیه مهاجرت می کنند با در نظر گرفتن قوانین این کشور می توانند در شرکت های مختلفی استخدام شوند و برای اجاره و خرید و فروش ماشین در ترکیه اقدامات لازم را انجام دهند.

افراد شاغل برای خرید خودرو فیش حقوق ماهانه را به دفاتر فروش خودرو ارائه می دهند و با بررسی میزان حقوق و... امکان خرید به صورت اقساطی فراهم می شود.

شرکت های مختلف مدت زمان متفاوتی را برای پرداخت اقساط در نظر می گیرند، در برخی موارد بنگاه فروش خودرو زمان کمی را لحاظ می کند و در مدت زمان تعیین شده تمامی مبلغ خودرو تسویه می شود.

 

خرید ماشین های پلاک خارجی در ترکیه

افرادی که مهاجرت تحصیلی یا کاری را به کشور ترکیه انجام می دهند برای حمل و نقل راحت در شهرهای مورد نظر به خودرو نیاز دارند، این افراد با در نظر گرفتن خودروهای پلاک خارجی از امکانات متنوع این کشور استفاده می کنند.

خرید این نوع ماشین به هزینه های گمرک نیازی ندارد و هزینه کمتری برای خرید این نوع ماشین در نظر گرفته می شود.

استفاده از ماشین هایی با پلاک خارجی در کشور ترکیه محدودیتی ندارد اما فروش این نوع ماشین دشوار است.

 

قیمت ماشین در ترکیه

قیمت ماشین در ترکیه متفاوت است و در ارتباط با خرید خودروهای لوکس و پیشرفته تفاوت های قیمت بیشتری مشاهده می شوند.

 کمپانی های مختلف هزینه خاصی را برای خودروهای لوکس تعیین می کنند و در هر شرکتی هزینه های متفاوتی را در نظر می گیرد.

در شهرهای پرجمعیت و مهم کشور ترکیه از ماشین های جدید و پیشرفته ای استفاده می شود و خرید ماشین های لوکس مدنظر شهروندان و اتباع مقیم ترکیه قرار می گیرد.

قیمت بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث بر اساس مدل خودرو و... مشخص می شوند.

 

  اجاره، خرید و فروش ماشین در ترکیه

 

شرایط فروش ماشین در ترکیه

فروشنده می تواند بدهی های خودرو را به طور کامل و با توجه اقساط در نظر گرفته شده پرداخت کند، با این اقدام انتقال سند پس از توافق طرفین به آسانی صورت می گیرد.

پیش از فروش خودرو در ترکیه حساب های مربوط به مالیات سالانه خودرو تسویه می شوند، در این موارد فروشنده جریمه های خودرو را به طور کامل پرداخت می کند و به خریدار خودروی سالم بدون بدهی ارائه می گردد.

در ارتباط با ماشین های قسطی قوانین مشخصی وجود دارند، پیش از فروش این نوع خودرو تسویه کامل اقساط حائز اهمیت است. 

بهتر است که جابجایی مبلغ خودرو با حواله بانکی و از طریق بانک صورت گیرد و در موارد ضروری امکان استعلام از بانک وجود داشته باشد.

هر گونه هزینه قبلی خودرو بر عهده فروشنده است و این نوع هزینه ها قبل از ثبت سند بررسی می شوند.

هزینه های مربوط به دفتر خانه توسط خریدار پرداخت می شود.

 

دلایل استفاده از خودروهای اجاره ای در ترکیه

افرادی که از دولت ترکیه اقامت موقت یا دائم را کسب می کنند برای اجاره و خرید و فروش ماشین در ترکیه مشکلی ندارند.

بیشتر افرادی که مقیم کشور ترکیه می شوند نیاز زیادی به خودروی شخصی ندارند، این افراد با انتخاب روش های مختلف در این کشور از خودروهای مورد علاقه خود استفاده می کنند.

اجاره خودرو از روش های مهمی است که با انتخاب این روش امکان استفاده از ماشین های شخصی در ترکیه فراهم می شود.

اقامت در ترکیه مدنظر ایرانیان زیادی قرار دارد و افراد با توجه به شرایط اقتصادی و مقاصد گردشگری متنوع این کشور، ترغیب به مهاجرت به ترکیه می شوند.

با مهاجرت می توان اجاره و خرید و فروش ماشین در ترکیه را به آسانی انجام داد و با توجه به قوانین و مقررات کشور اجاره روزانه یا ماهیانه خودرو صورت می گیرد.

در این روش نیازی به صرف هزینه زیاد برای خرید خودرو در ترکیه نیست و اتباع با در نظر گرفتن قوانین کشور ترکیه اجاره خودروهای لوکس و مناسب را انجام می دهند.

کشور ترکیه مجوزهای لازم را برای اجاره روزانه یا هفتگی خودرو در نظر می گیرد و در دفاتر معتبر این اقدام انجام می پذیرد.

 در تمامی شهرهای کشور ترکیه امکان استفاده از ماشین های اجاره ای فراهم می گردد.

قیمت اجاره ماشین بر اساس نوع خودرو و شهر مورد نظر متفاوت است.

در اجاره و خرید و فروش ماشین در ترکیه به مصرف سوخت توجه زیادی می شود ، با انتخاب خودروهایی که مصرف سوخت کمتری دارند هزینه های جابجایی خودرو کاهش می یابند.

هزینه روزانه اجاره ماشین در کشور ترکیه پایین است، اتباع خارجی با اجاره خودرو می توانند به شهرها و مناطق مختلف این کشور وارد شوند.  

با اجاره خودرو به صورت ماهانه هزینه کمتری پرداخت می شود، در این موارد هزینه ای که به ازای هر روز (در یک ماه) از فرد دریافت می گردد به نسبت هزینه اجاره ماشین به شکل روزانه کمتر است.

 در زمینه اجاره خودرو به صورت هفتگی یا ماهانه تخفیف هایی به افراد ارائه می شوند و با قیمت مناسب تری امکان رزرو خودرو وجود دارد.

فرد متقاضی برای تحویل خودرو شهر خاصی را مشخص می کند و بر اساس محل زندگی می تواند نزدیک ترین دفتر را برای اجاره خودرو در نظر بگیرد.

 

  اجاره، خرید و فروش ماشین در ترکیه

 

مدارک مورد نظر برای اجاره ماشین در ترکیه

برای اجاره و خرید و فروش ماشین در ترکیه به ارائه مدارک خاصی به دفاتر مورد نظر حائز اهمیت است.

در این زمینه کارت شناسایی یا پاسپورت معتبر کشور ترکیه به دفتر مورد نظر تحویل داده می شود.

مبلغ مشخصی به عنوان دپوزیت به این مرکز پرداخت می شود و تا زمان تحویل ماشین و... این مبلغ بلوکه می گردد و حق برداشت آن از حساب دفتر وجود ندارد.

افرادی که اجاره ماشین در ترکیه را مدنظر قرار می دهند با جابجایی خودرو می بایست تمامی هزینه های مربوط به بنزین خودرو را پرداخت کنند.

کردیت کارت از مهم ترین مدارکی است که در کشور ترکیه به نام شخص صادر می شود، کارشناسان شاغل در این دفاتر در زمینه اجاره ماشین به ارائه این نوع کارت توجه می کنند، در برخی از دفاتر با پرداخت مبلغ مشخصی پول نقد ماشین به فرد تحویل داده می شود و به جای کردیت کار پول نقد به عنوان ضمانت در حساب دفتر قرار می گیرد.

ارائه گواهینامه معتبر مبنی بر تسلط فرد به رانندگی در کشور ترکیه حائز اهمیت است و در زمینه تحویل خودرو به مدرک اصلی گواهینامه توجه می شود.

برای رانندگی در کشور ترکیه نیاز به دریافت گواهینامه بین المللی است، ترجمه گواهینامه در مراکز مربوطه اهمیت دارد.

در ارتباط با اجاره خودرو لازم می باشد که عکس واضح متقاضی به دفاتر تحویل داده شود.

در این موارد مدارکی مبنی بر اقامت افراد در ترکیه ارائه می شوند، با سند مالکیت یا برگه اجاره نامه این کار صورت می گیرد.

 



شرایط مربوط به اجاره ماشین در ترکیه

دفاتری که با اخذ مجوزهای لازم خودروهای سالم را به صورت اجاره ای در اختیار اتباع خارجی قرار می دهند مقررات خاصی را در این زمینه در نظر می گیرند و در این موارد به شرایط فرد توجه زیادی می شود.

در زمینه اجاره ماشین در ترکیه به سن فرد متقاضی توجه می شود، شرکت های بیمه در صورتی به ماشین اجاره شده بیمه را ارائه می دهند که سن راننده بالاتر از 21 سال باشد.

در اجاره ماشین های لوکس و بزرگ سن بیشتری در نظر گرفته می شود، افرادی که سن بالاتر از 28 سال دارند در اجاره خودروهای لوکس مشکلی ندارند.

از شروط مهم اجاره ماشین در ترکیه مربوط به گواهینامه فرد متقاضی است، از زمان ارائه گواهینامه به فرد متقاضی باید دو سال گذشته باشد.

در برخی موارد متقاضی اجاره ماشین را  به همراه افراد دیگر انجام می دهد و در زمان اجاره خودرو ضرورت دارد که اطلاعات کامل افراد سهیم در اجاره ماشین ثبت شود.

پیش از تحویل گرفتن خودرو ثبت قرارداد بین چند نفر اهمیت دارد و با در نظر گرفتن شرایط اجاره و.. مشکلات خاصی کاهش می یابد.

اجاره ماشین به صورت نامحدود امکانپذیر است، در این موارد جابجایی ماشین به شهرهای مختلف ترکیه ممانعتی ندارد و با انتقال ماشین به شهرهای دور یا نزدیک ترکیه هزینه اجاره افزایش نمی یابد.

در برخی موارد افراد مقیم ترکیه اجاره ماشین را به صورت محدود در نظر می گیرند، در این مواقع امکان جابجایی خودرو به شهرهای دور وجود ندارد.

برای اجاره خودروهای به صورت محدود مبلغ خاصی تعیین می شود و متقاضی با پرداخت این مبلغ، خودرو را روزانه اجاره می کند.

اجاره این نوع خودرو متفاوت است، متقاضیان حق استفاده زیاد از خودرو و انتقال آن به شهرهای دیگر را ندارند و با عبور از کیلومتر مجاز ( که قبل از تحویل خودرو به فرد تعیین می شود ) در هنگام تحویل خودرو به دفتر هزینه بیشتری پرداخت می گردد.

در زمینه اجاره خودرو در ترکیه پرداخت مبلغ مشخصی به دفاتر اجاره ای الزامی است، این مبلغ به صورت پیش پرداخت به دفاتر ارائه می شود.

 پرداخت اجاره خودرو به صورت نقدی یا از طریق کارت های اعتباری به حساب دفتر مرکزی صورت می گیرد.

مبلغ اجاره از طریق حواله بانکی به حساب اصلی دفتر واریز می شود.

در مدت زمانی که خودروی مورد نظر اجاره می گردد هزینه های مختلف اعم از جریمه توسط متقاضی پرداخت می شود.

 در این موارد خسارت های احتمالی و... با مبلغ مشخصی بیمه می گردند و در زمان اجاره خودرو مبلغ خاصی به عنوان بیمه به دفتر مورد نظر پرداخت می شود، این میزان به عنوان وثیقه در کارت اعتباری قرار می گیرد.

این مبلغ به عنوان وثیقه در حساب دفتر بلوکه می شود، گردشگرانی که به ترکیه مسافت می کنند و پاسپورت کشور ترکیه را ندارند با پرداخت مبلغ بیشتری مجوز استفاده از ماشین های اجاره ای ترکیه ای را به دست می آورند.

مبلغ مورد نظر به عنوان دپوزیت از گردشگران گرفته می شود.

در زمان اجاره خودرو در ترکیه و تحویل ماشین از این مراکز اطلاعات خاصی ثبت می شوند، ساعت دریافت ماشین و آدرس دقیق تحویل خودرو در قرارداد قید می گردمد.

تحویل خودرو در بازه زمانی مشخصی صورت می گیرد و تأخیر در این زمینه هزینه دارد.

در زمان تحویل خودرو به سطح بنزین موجود در ماشین توجه می شود.

بر طبق قانون کشور ترکیه، جابجایی خودروی اجاره ای به کشورهای همسایه امکانپذیر نیست.

در زمان اجاره خودرو در ترکیه می توان قرارداد را لغو کرد، در این موارد دفاتر هزینه خاصی را  به عنوان جریمه کارکرد در نظر می گیرند.

پیش از تحویل خودروی اجاره ای، امکان لغو قرارداد وجود دارد و با پرداخت هزینه مشخصی به عنوان جریمه این کار صورت می گیرد.

امضای قرارداد بین شرکت و اجاره کننده از مهم ترین مراحل اجاره خودرو است.

رانندگان به محدودیت های مربوط به رانندگی و سرعت شهری و برون شهری توجه می کنند و با بررسی این قوانین اجاره ماشین را در نظر می گیرند.

 

  اجاره، خرید و فروش ماشین در ترکیه

نحوه اجاره خودرو در ترکیه

اجاره خودرو در ترکیه به روش های خاصی صورت می گیرد، سایت های معتبری در کشور ترکیه به صورت آنلاین خدمات مر بوط به کرایه خودرو را ارائه می دهند، با مراجعه به وب سایت مورد نظر امکان اجاره ماشین در شهرهای مختلف وجود دارد.

در برخی موارد اتباع خارجی به صورت حضوری به دفاتر اجاره خودرو در ترکیه مراجعه می کنند و با در نظر گرفتن قوانین این دفتر اجاره ماشین را انجام می دهند.

در فرودگاه های کشور ترکیه دفاتر ثبتی معتبر وجود دارند که به اتباع خارجی امکان استفاده از خودروهای اجاره ای را می دهند.

با توجه به قانون این کشور امکان اجاره خودروهای اجاره ای فرودگاه تنها برای گردشگران خارجی فراهم می باشد و این افراد قادرند از امکانات این کشور استفاده کرده و با تحویل مدارک خاصی از ماشین های اجاره ای به کار می برند. 

 

مقررات کشور ترکیه در دریافت مالیات خودرو از اتباع خارجی

دانشجویانی که در ترکیه تحصیلات خود را ادامه می دهند بدون پرداخت مالیات به دولت خودروی مورد نظر را خریداری می کنند.

اتباع خارجی در زمینه خرید خودرو در ترکیه مشکلی ندارند و با توجه به قوانین دولت ترکیه به این افراد مالیات ویژه مصرف کننده تعلق نمی گیرد.

افرادی که برای سرمایه گذاری و خرید ملک در کشور ترکیه مهاجرت می کنند با خرید خودروهای مورد نظر از دادن مالیات معاف هستند.

اتباع خارجی که در ترکیه شرکت مورد نظر را ثبت می کنند با خرید خودرو از پرداخت مالیات معاف می باشند.

مالیات سالانه جاده را بر اساس نوع ماشین و حجم موتور تعیین می کنند و با توجه به این موارد هزینه مشخصی به دولت پرداخت می شود.

ماشین های پلاک خارجی را شهروندان کشور ترکیه خریداری نمی کنند و فروش خودروهایی با پلاک خارجی تنها به اتباع مقیم ترکیه امکانپذیر است.

از خودروی خریداری شده تنها اعضای خانواده و مالک اصلی استفاده می کنند.

در مواردی که فردی غیر از اعضای خانواده مالک از ماشین مورد نظر استفاده کند بر طبق قانون جریمه ای در نظر گرفته می شود و راننده موظف است این میزان جریمه را پرداخت کند.

در کشور ترکیه مالیات بر جاده به صورت سالانه و در زمان های مشخصی پرداخت می گردد.

برای اتباع خارجی که اجاره و خرید و فروش ماشین در ترکیه را انجام می دهند شرایط خاصی در نظر گرفته می شود، اعتبار پلاک خودروی اتباع خارجی بر اساس پاسپورت و کارت گیملیک صادر می گردد.

اعتبار خودروی خریداری شده با توجه به مدت زمان اقامت فرد مشخص می شود و پس از اتمام قانونی اقامت، جابجایی خودرو در کشور ترکیه با جریمه همراه می باشد.

در همه شهرهای کشور ترکیه خودروهای اجاره ای وجود دارند و متقاضیان با توجه به محل سکونت خود نزدیک ترین دفتر را برای اجاره خودرو انتخاب می کنند.

برای رانندگی با خودروی اجاره ای کیلومتر مشخصی در نظر گرفته می شود.

 

  اجاره، خرید و فروش ماشین در ترکیه

 

نکات مهم در زمینه اجاره و خرید و فروش ماشین در ترکیه

پیش از اجاره و خرید و فروش ماشین در ترکیه به نکات خاصی توجه می شود و اتباع خارجی با توجه به قوانین این کشور در زمینه اجاره ماشین و... اقدامات لازم را انجام می دهند.

اتباع خارجی با اطلاع ازقوانین مربوط به گواهینامه ماشین در ترکیه مراحل بعدی خرید یا اجاره ماشین را انجام می دهند، در این کشور شرایط ویژه ای برای گرفتن گواهی نامه رانندگی وجود دارد.

آشنایی اتباع خارجی با شرایط و مقررات مربوط به راهنمایی و رانندگی حائز اهمیت است و به افراد در زمینه اجاره و خرید و فروش ماشین در ترکیه کمک می کند.

اتباع خارجی می توانند از میزان جریمه های راهنمایی رانندگی کشور ترکیه اطلاع یابند.

در هنگام رانندگی با خودروی اجاره ای در این کشور همراه داشتن مدارک خاصی (در حین رانندگی) اهمیت دارند، از قرارداد اجاره ماشین نسخه ای تهیه می شود، برگه مورد نظر به همراه مدارک دیگر در زمان رانندگی به مراکز پلیس ارائه می گردد.

در هنگام مسافرت به کشور ترکیه با در نظر گرفتن اطلاعات دقیقی امکان انتخاب مراکز معتبر برای اجاره ماشین فراهم می شود.

پیش از تحویل گرفتن خودرو لازم است به قسمت های آسیب دیده به ویژه بدنه خودرو توجه زیادی شود، با این اقدام در هنگام تحویل خودرو به دفاتر مشکلی ایجاد نمی گردد.

خرید خودروی ارزان پرمصرف در ترکیه هزینه های فرد را افزایش می دهند.

در زمان خرید خودرو به عمر ماشین توجه می شود و با در نظر گرفتن کارکرد خودرو و... خرید صورت می گیرد.

با گرفتن راندوو پلاک خودرو تعویض می شود و اطلاعات به نام خریدار جدید ثبت می گردد.

مدل خودرو، سال تولید ماشین در تعیین هزینه خودرو تأثیر دارند.

آشنایی با قوانین و شرایط خرید خودرو در ترکیه اهمیت دارد و برای اطلاع از این قوانین از وکیل با تجربه و متخصص استفاده می شود.

با انتخاب وکیل خرید خودرو با سود بیشتری انجام می شود.

بهتر این است که  ماشین خریداری شده پلاک کشور ترکیه را داشته باشد، دولت ترکیه در ارتباط با پلاک های خارجی قوانین مشخصی را در نظر می گیرد.

برای مشاهده آگهی های خرید،فروش و اجاره ماشین در ترکیه کافیه وب سایت خانه دیگر را دنبال کنین بدون واسطه معامله انجام دهید و یا ماشین خود را به صورت رایگان آگهی نمایید.



نظرات


دیدگاه خود را بگذارید!