لیست مدارس در ترکیه 2021
چهارشنبه 26 آبان 1400

لیست مدارس بین المللی در ترکیه | شرایط و قوانین تحصیلی2021

یکی از مسئله های بسیار پر اهمیت برای انتخاب محلی برای زندگی یک خانواده، قطعا می تواند مسائل آموزشی و تحصیل کودکان باشد که خانه دیگر آنرا بررسی میکند

یکی از مسئله های بسیار پر اهمیت برای انتخاب محلی برای زندگی یک خانواده، قطعا می تواند مسائل آموزشی و تحصیل کودکانمان باشد که در این مطلب, تیم تولید محتوای خانه دیگر سعی دارد تا شما مخاطبین را با مدارس بین المللی در ترکیه 2021 آشنا کند. در سال های گذشته به دلیل شرایط حاکم بر کشور ایران، طبق آمار و ارقام های مشاهده شده میزان مهاجرت ایرانیان به کشور های مختلف بسیار پیشرفت چشمگیری داشته است که یکی از کشور هایی که ایرانیان برای مقصد و زندگی جدید خود انتخاب کردند، کشور ترکیه می باشد.

 

اما در این بین باید شرایطی را در نظر بگیریم برای یک مهاجرت موفق که خانه دیگر سعی دارد که در تمامی مباحث این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و حالا خانه دیگر می خواهد در حوزه ی تحصیل کودکان در ترکیه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد تا شما بتوانید در این حوزه هم مانند تمامی حوزه های دیگر که خانه دیگر مورد بررسی قرار داده است، اطلاعاتی جامع و کامل را در پایان این مطلب در حوزه ی تحصیل فرزندان دلبندتان بدست آورید.

 

 

 

  مهاجرت به ترکیه

 

آشنایی با سیستم آموزشی در ترکیه با خانه دیگر

 

با توجه به قانون اساسی از جمهوری ترکیه ، هر شهروند در ترکیه طبق قانون به صورت رایگان دوران ابتدایی را آموزش می بیند و این قانون به صورت اجباری اعمال می شود البته این قانون در مدارس خصوصی قابل اجرا نیست اما  ترکی باید به عنوان زبان مادری تدریس شود. از سال 2012، دوازده سال  است تحصیل برای پسران و دختران اجباری است که می تواند به 4+4+4 سال تحصیلی تقسیم شود. وزارت معارف ملی (MEB) اداره آموزشی کشور را اداره می کند و مسئول تنظیم برنامه های درسی، هماهنگی کار سازمان های رسمی، خصوصی و داوطلبانه، طراحی و ساخت مدارس، توسعه مواد آموزشی و غیره است. شورای عالی آموزش و پرورش ملی در مورد برنامه های درسی و مقرراتی که توسط وزارت تهیه می شود، بحث و تصمیم گیری می کنند.

 

دولت مرکزی مسئول تمام هزینه های آموزشی برای مردم است، در حدود 10 درصد از بودجه عمومی برای آموزش و پرورش ملی اختصاص داده  شده است. تقویم دانشگاهی به طور کلی از اواسط سپتامبر شروع می شود و تا اواسط ژوئن ادامه می یابد. برخی از تغییرات در مناطق روستایی بعضا رخ میدهد اما روز مدرسه معمولاً یک جلسه صبح و یک جلسه بعدازظهر دارد، اما در مدارس پر ازدحام به این شکل نیست و جلسات تقسیم می شوند. مدارس به مدت پنج روز در هفته (دوشنبه تا جمعه) در مجموع 35-40 ساعت مشغول به تدریس هستند. یک تعطیلات زمستانی دو هفته ای بین ژانویه تا فوریه وجود دارد. دانشگاه ها معمولاً سال تحصیلی را در دو ترم، معمولاً بین اکتبر - ژانویه و بین فوریه / مارس - ژوئن / ژوئیه سازماندهی می کنند.

  قوانین ترکیه

شرایط و قوانین تحصیلی2021 در ترکیه

 

آموزش شهروندان جمهوری ترکیه به عنوان کسانی که وظایف و مسئولیت های خود را می دانند و مطابق با تمام سیاست ها و اصول بیان شده در قانون اساسی ترکیه، که یک کشور حقوقی سکولار و اجتماعی است، عمل می کنند.تربیت افرادی سازنده، خلاق و سازنده و احترام به حقوق بشر با شخصیتی متعادل و سالم از لحاظ جسمی، روحی، اخلاقی، معنوی و عاطفی،آماده ساختن افراد برای زندگی از طریق ارائه اطلاعات لازم برای رشد توانایی ها و توانایی ها، مهارت ها، نگرش ها و دادن مشاغلی که آنها را خوشحال می کند و شغلی را برای آنها فراهم می کند که به سعادت جامعه کمک کند.

در راستای اصول اساسی اهداف عمومی و اختصاصی موسسات آموزش متوسطه و کارکردهای آموزش ملی ترکیه، درک دموکراتیک از فرهنگ شرکتی، قوانین جهانی، دانش آموز محوری و یادگیری فعال مطابق با حقوق بشر و دموکراسی را برآورده می کند. مدارس متوسطه، متوسطه اول یا دبیرستان های حرفه ای مذهبی مؤسسات آموزشی هستند. این موسسات عبارتند از دبیرستان های علوم، دبیرستان های علوم اجتماعی، مدارس هنرهای زیبا، دبیرستان های ورزشی، مدارس مذهبی، دبیرستان های فنی و حرفه ای، دبیرستان های چند برنامه ای و مراکز آموزش فنی و حرفه ای در ترکیه بر قرار هستند. خانه دیگر در تلاش است تا با راهنمایی و معرفی این مراکز آموزشی بتواند مسیر روشنی برای مهاجرت شما و فرزندانتان هموار سازد.

سیاست های تحصیلی ترکیه در برنامه دهم توسعه

تحول کیفیت محور بر اساس افرادی که شخصیت و قابلیت های خود را توسعه می دهند، تقویت انطباق با بازار کار در چارچوب رویکرد یادگیری مادام العمر و برابری فرصت ها ادامه خواهد یافت.

تحول کیفیت محور که در آن انواع مدارس کاهش می یابد، انتقال انعطاف پذیر بین برنامه ها انجام می شود، مکان های بیشتری برای فعالیت های هنری و فرهنگی برای دانش آموزان وجود دارد. علاوه بر این، آزمون محور نخواهد بود. یک برنامه تبدیل که تفاوت های فردی را در نظر می گیرد اجرا خواهد شد.

فرصت‌های آموزش پیش‌دبستانی افزایش می‌یابد، زیرا دسترسی بیشتری به مناطق محدود و مدارسی که از رشد اجتماعی، ذهنی، عاطفی و جسمی دانش‌آموزان حمایت می‌کنند، وجود خواهد داشت.

دسترسی همه کودکان اعم از دختران و معلولان به مدارس امکان پذیر می شود و ترک تحصیل در ترکیه کاهش می یابد.

زیرساخت های انسانی و فیزیکی تقویت خواهد شد تا افراد دارای معلولیت نیازمند آموزش ویژه و افراد با استعداد در محیط های مناسب در راستای ادغام آموزش آموزش ببینند.

آموزش زبان خارجی از سنین پایین آغاز خواهد شد، درجه خوبی از تمهیدات یادگیری برای حداقل یک زبان خارجی افراد فراهم خواهد شد.

تعامل بین دانشکده های آموزش و پرورش و مدارس تقویت خواهد شد. نظام تربیت و توسعه معلمان، صلاحیت معلمان و دانش آموزان بر اساس رشد فردی و حرفه ای در ساختاری سازماندهی خواهد شد که توسعه مستمر را ارتقا دهد.

اختیارات و مسئولیت های هیئت مدیره مدرسه در فرآیند بودجه ریزی افزایش می یابد.

مدل های تامین مالی جایگزین در آموزش و پرورش توسعه خواهد یافت. بخش خصوصی برای افتتاح مؤسسات آموزشی تشویق می شود و مشارکت فعال بخش خصوصی و آموزش حرفه ای در روند جنبه های اداری و مالی سازمان تشویق می شود.

زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات در موسسات آموزشی رسمی و غیر رسمی توسعه خواهد یافت. شایستگی دانش آموزان و معلمان در استفاده از چنین فناوری هایی افزایش می یابد. پروژه فاتح با تدوین شاخص های کمی و کیفی در زمینه ادغام آموزش و فناوری تکمیل و ارزیابی تاثیرات آن انجام خواهد شد.

با ایجاد برنامه‌های آموزشی و آموزشی، چارچوب ملی صلاحیت‌ها بر اساس استانداردهای ملی شغلی به‌روز می‌شود و نظام دیپلم و گواهی شامل شناسایی یادگیری‌های قبلی، حمایت از اعتبار تحرک ملی و بین‌المللی دانشجویی توسعه می‌یابد.

نظام آموزش عالی به ساختاری رقابتی بر اساس سیاست‌های پاسخگویی، استقلال، عملکرد محور، تخصص‌گرایی کیفیت محور و سیاست‌های تنوع تبدیل خواهد شد.

موسسات آموزش عالی متنوع خواهند شد و سیستم آموزش عالی به مراکز جذب دانشجویان بین المللی و اعضای هیئت علمی تبدیل خواهد شد.

 

خانه دیگر | مرجع ارائه لیست مدارس در ترکیه 2021

در ادامه شما در خانه دیگر شاهد لیست مدارس بین المللی، خصوصی و دولتی هستید که می توانید با اطلاعاتی که خانه دیگر در اختیار شما قرار میدهد به راحتی برای تحصیل فرزند خود برنامه ریزی مناسب را داشته باشید.

 

Name

Certificated related to

Curriculum

Age

Language

Telephone (+90)

Central Location

Ihsan International School

Arab

American

3 - 18

English /Arabic /Turkish

501 007 0000

Esenyurt

Milestone International School

Arab

American

3 -18

English /Arabic /Turkish

552 728 1313

Bagcilar

Jasmine International School

Arab

English

3 -18

English /Arabic Palestinian

212 445 0042

Bagcilar

Istanbul International School

Cambridge

English

4 -18

English/French/Turkish

216 335 0055

Uskudar

MEF Inter. School Istanbul

Cambridge

English

3 -18

English /French/Spanish

212 362 26 33

Besiktas

Istanbul Int.community school

International bond

Int. Baccalaureate

3 -18

English /French/Turkish

212 857 8270

Hadimkoy

British Int. School Istanbul

Cambridge,COBIS

British

3 -18

English/French/

212 202 70 27

Zekeriyakoy

Al Jazari school science & Tec.

Al Jazari school Science,Tec

American

3 -18

English/Arabic/French

21 813 0334

Kucukcekmece

LWIS Istanbul International

New England Ass. & Colleges

Int. Baccalaureate

3 -18

English/Arabic/Other

212 876 5513

Beylikdüzü

Manara International School

American Inter, Accreditation

American

3 -18

English/Arabic/Other

549 626 2720

Başakşehir

Steps International School

American Inter, Accreditation

American

3 -18

English/Turkish/Arabic

552 222 0091

Atasehir

Eyuboglu Education Institute

Turkey/Europe

Turkish

3 -18

Turkish/German /Spanish

216 522 1212

Umraniye

Tarabya British School

Cambridge/COBIS

British/Turkey

3 -18

English/Turkish/

 

Sariyer

Safir International School

Safir International School

American

3 -18

English/Arabic - Egypt

544 744 2022

Bagcilar

Elite Academy

Cognia

American

3 -18

English/Arabic

544 447 3030

Beylikduzu

Alkev Private School

ZDF Germany

German , IB

3 -18

English/German/Turkish

212 886 88 40

Büyükçekmece

International Gokkusagi School

Cambridge

English , IB

3 -18

English/ German/Turkey

216 784 7983

Atasehir

Uskudar American school

American Inter, Accreditation

American

3 -18

English/Turkey

216 333 1100

Uskudar

ENKA

Cambridge , CIS

English /Turkish

3 -18

English/Turkey

212 705 6500

Istinye

Keystone International School

WASC

Canadian

3 -18

English/French/Turkish

216 370 4951

Kucuk Camlica

 

هدف خانه دیگر

خانه دیگر مرجع آگهی های رایگان برای زندگی در کشور ترکیه می باشد، به همین دلیل خانه دیگر در تلاش است تا شما مخاطبینی قصد تحصیل و مهاجرت به ترکیه را دارید، برای کسب اطلاعات جامع و کامل به این سایت مراجعه کنید. خانه دیگر از لحظه ی اقدام تا انجام مهاجرت شما، در تمامی مراحل در کنار شما خواهد بود.



نظرات


دیدگاه خود را بگذارید!